Listing 1 - 10 of 3822 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen, leerlingen en leerkrachten, wil graag dat er op school een goede sfeer is. Als de sfeer goed is, kan iedereen zich er thuis voelen en het gevoel hebben erbij te horen en gezien te worden. Pas als de sfeer goed is, is er ruimte voor goed onderwijs. Dat is immers waar leerlingen recht op hebben en wat leerkrachten graag willen geven.Dit boek laat zien hoe je ervoor kunt zorgen dat je lessen in orde zijn, dat wil zeggen hoe je een vriendelijke en veilige omgeving kunt creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren. Centraal staat daarbij het gedrag: dat van jezelf als leerkracht, zowel individueel als in teamverband, en dat van de leerling, zowel individueel als in groepsverband. Omdat gedrag, en dus ook probleemgedrag, altijd plaatsvindt in een omgeving waar de leerkracht en de leerlingen deel van uitmaken, wordt in deze uitgave dat gedrag niet bekeken als iets wat op zichzelf staat, maar zoveel mogelijk in relatie tot de omgeving.Lessen in orde is verrijkt met de nieuwste wetenschappelijke inzichten over uiteenlopende onderwerpen (inzichten van onder meer Hattie, Verhaeghe, Kirschner, El Hadioui, Sampson, Hermsen en Renes, het Sociaal Planbureau en de OESO). De dagelijkse onderwijspraktijk staat daarbij nog altijd centraal: probleemgedrag, ICT in het onderwijs, motivatie, gezag, differentiatie, School Wide Positieve Behavior Support. Ook wordt ingegaan op vragen die momenteel in onderwijsland leven: hoe geef ik vorm aan passend onderwijs; is er nog wel een rol weggelegd voor het bildungsideaal; hoe kan het hoge ziekteverzuim en uitvalpercentage onder leerkrachten worden teruggedrongen of - beter nog - worden voorkomen, wat is de rol van de overheid bij de vormgeving van het Nederlandse onderwijs en wat zou die moeten zijn; en in welke situaties mag een leerkracht fysiek ingrijpen?Dit boek is geschreven voor opleiders en studenten aan pabo's en voor alle leerkrachten die de kwaliteit van hun onderwijs willen verbeteren en die (nog) elke dag willen leren.
basisonderwijs --- gezag
Choose an application
Praktische handreiking voor leerkrachten in het basisonderwijs voor het effectief omgaan met faalangstige leerlingen.
Choose an application
In dit boek vind je zes grote vragen. Voor kinderen die een heleboel belangrijke vragen in hun hoofd hebben over zichzelf, het leven en de wereld. Voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en een dialoog willen aangaan. Want kant-en-klare antwoorden vind je niet altijd! Hoe weet je dat je boos bent? Kan je voorkomen dat je gewelddadig wordt? Tot wat kan geweld leiden? Heb je een reden om bang te zijn voor anderen? Mag je iemand slaan? Wat maakt je boos? Dit zijn enkele vragen die aan bod komen in 'Filosofie voor kinderen: wat is geweld'?
Choose an application
Catechese ; basisonderwijs --- bijbel --- leermiddelen --- basisonderwijs
Choose an application
Een verhalend ontwerp voor de rekenles voor kinderen van 6 tot 8 jaar, om voor te lezen of samen met hen te lezen. Onderweg op hun reis komen Ieke en Pol puzzels tegen die ze op moeten lossen. De kinderen kunnen daarbij helpen. De puzzels en opdrachten hebben allemaal te maken met wat op de basisschool bij rekenen-wiskunde aan bod komt. Bij dat vak gaat het niet alleen om rekenen, maar ook om het maken van kaarten en plattegronden, om begrippen als 'boven' en 'onder', 'links' en 'rechts', om ordenen en om logisch redeneren. (Bron: covertekst)
Wiskunde ; basisonderwijs --- wiskunde ; basisonderwijs --- wiskunde
Choose an application
Met Een klein gebaar onderzoek je gebaren met jonge kinderen en geef je ze een betekenis. Je leerlingen leren ook ontdekken hoe deze gebaren in de wereld betekenis krijgen, in de actualiteit en in de grote tradities. Een klein gebaar bestaat uit een reeks van kaarten per graad. Op de kaarten staan ongeveer 30 gebaren afgebeeld die de kinderen kunnen verkennen en inoefenen. Aan de kaartenreeks zijn ook impulsen gekoppeld voor in de klas. De kaarten kunnen flexibel worden gebruikt, individueel of in groep. Ze kunnen deel uitmaken van een rituelenkoffer in de klas en ondersteuning geven als kinderen zelf een ritueel willen maken of een bestaand ritueel beter willen leren begrijpen. Er zijn twee centrale fases in het project: een inzichtsfase en een handelingsfase. Aan ieder gebaar is er ook een impuls gekoppeld die toont hoe het gebaar betekenis krijgt in de wereld. Zo kan er in twee bewegingen gewerkt worden met de kaarten en de impulsen: van binnen naar buiten en vanuit een impuls uit de wereld naar de eigen ervaringen en belevingen toe bij ieder kind.
Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst --- Rituelen --- Basisonderwijs
Choose an application
Op school heb je te maken met een constante stroom aan gegevens over je leerlingen: toetsresultaten, rapporten uit voorgaande jaren, schoolverslagen, notulen van vergaderingen en gesprekken met kinderen en ouders. Het is een hele opgave om op basis van deze grote hoeveelheid data beslissingen te nemen. Maar als je er op de juiste wijze mee omgaat, vormen ze een rijke bron van informatie. Haal meer uit je toetsgegevens biedt leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders handvatten om deze gegevens systematisch in te zetten om de instructie te verbeteren en het onderwijsaanbod aan te laten sluiten bij de leerbehoeften van leerlingen. Datagestuurd werken: hoe doe je dat? Dit boek sluit aan bij wat er van scholen wordt gevraagd in het kader van passend onderwijs. Optimaal gebruikmaken van alle beschikbare informatie helpt je in kaart te brengen wat iedere leerling aan onderwijs en begeleiding nodig heeft. In drie delen zetten de auteurs stapsgewijs uiteen hoe je kunt beginnen met datagestuurd werken. Deel A begeleidt de leerkracht aan de hand van vragen, situatiebeschrijvingen en voorbeelden bij het vertalen van data naar een groepsplan. Deel B biedt intern begeleiders en schoolleiders praktische trainingen om hun team te ondersteunen bij dit proces. Wie verder wil lezen vindt in deel C uitgebreide toelichtingen op de diverse themas die in het boek aan de orde komen. De serie In de klas Haal meer uit je toetsgegevens hoort bij de serie In de klas . Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.
evaluatie --- toetsen --- Kwaliteitszorg --- basisonderwijs --- Evaluatie --- Toetsen --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Gedragswaaier, bestaande uit een waaier, verschillende handleidingen in 1 band en een cd met kopieerbladen, om snel en praktisch antwoord te geven op hulpvragen van leerkrachten over ongewenst gedrag van leerlingen.
Gedrag --- Faalangst --- Gedragsproblemen --- Basisonderwijs
Choose an application
475.24 --- Handboek/cursus --- Nederlands basisonderwijs --- Spelling basisonderwijs --- Nederlandse spelling basisonderwijs leermiddelen --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: Nederlands
Choose an application
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- Cijferen ; basisonderwijs --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.4 --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Metend rekenen --- Algoritmen --- Vraagstukken --- Meetkunde --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- Algoritme --- Vraagstuk (wiskunde)
Listing 1 - 10 of 3822 | << page >> |
Sort by
|